10% extra rabatt på din beställning idag. Ange rabattkoden: weekend102024
📞 084 - 46 85 152
💬 KONTAKTA OSS VIA CHATT ELLER E-POST
PRISGARANTI | LEVERANS 2 - 4 VARDAGAR

Generella uppgifter

Nimara.se (Prime Trade ApS)

VAT: 36465980

Adress: M. P. Allerups Vej 47b, 5220 Odense SØ, Danmark

Telefonnummer: 084 – 46 85 152

§1 Nimara.se
Nimara.se strävar efter att kunna erbjuda branschens bästa service. Alla beställningar som vi mottar innan kl. 12:00 skickar vi samma dag. Gäller bara under vardagarna måndag – fredag. Beställningar som vi mottar under helgen behandlas och skickas på måndag.

§2 Prisgaranti
Prisgaranti – Har du hittat samma produkt hos en möbelåterförsäljare men önskar att köpa produkten hos oss? Då matchar vi priset. Allt du behöver göra är att kontakta kundtjänsten och visa att produkten är billigare hos en annan återförsäljare.
Din förfrågan görs innan beställning eller senast 14 dagar efter beställningsdatumet. Detta gäller också om du har köpt varan på vår hemsida och varans pris därefter har reducerats. Du kan använda prisgarantin en gång per order.
Priset vi matchar är inklusive eventuella leveranskostnader som är knutna till köpet. 
Prisgarantin gäller inte vid erbjudanden såsom öppningserbjudanden eller erbjudanden i begränsat antal. Det är heller inte möjligt att kombinera med andra rabatter.
Varan ska finnas på lager hos konkurrenten.
Varan hos konkurrenten ska omfattas av de svenska reglerna gällande garanti, konsumentskydd, tull och moms.
Prisgarantin gäller inte auktioner eller erbjudanden som kräver en form av medlemskap.


Om du har frågor kring huruvida din förfrågan uppfyller ovanstående krav så är du alltid välkommen att kontakta oss via formulär

§3 Leverans
§3.1
På våran hemsida kostar frakt till ombud 99 kr. De vara som inte kan gå till ombud är där hemleverans til 99 kr. (DB Schenker, UPS)
Vi strävar efter att kunna leverera din order inom 2-4 vardagar. Om varan inte finns på lagret kommer du att motta ett mejl med leveransinformation.
Du kommer att motta ett mejl när ordern har skickats från vårt centrallager.

§3.2
Alla order levereras utefter den leveransmetoden som valdes vid beställning. På orderbekräftelsen kommer du att kunna se hur dina varor skickas. Få mer information kring våra leveransmöjligheter här.

§3.3
Om du har valt leverans med varubud och inte befinner dig på adressen under den avtalade leveranstiden kommer varubuden att ta möblerna i retur, och en ny leverans blir koordinerad. En misslyckad leverans + återlämning kostar 299 kr i fraktkostnader.

Om dina paket inte hämtas vid det valda GLS paketombudet och kommer i retur till oss så kommer en återleverans att kosta 199 kr. Om återleverans inte önskas betraktas detta som ett försenat köp och du kommer att krävas på 499 kr.

§3.4
Om leveransadressen eller tidpunkten för leverans ska ändras måste vi kontaktas via formulär 

§3.5 

Leverans med Dachser kostar alltid 395 kr oavsett köpesumma och hemleverans sker alltid vid första dörren på gatuplan

§4 Betalning

§4.1
I denne butik kan du beställa produkter online och betala med Visa Dankort, Visa Electron, MasterCard och Klarna. 

Vi tar inte ut några avgifter för att använda personliga kort. Vid användning av företagskort debiteras transaktionsavgiften av kunden.

Beloppet krävs i SEK. Beloppet kommer att dras från ditt kort först när vi har skickat iväg din beställning.

§4.2
Betalning på Nimara.se sker via en krypterad förbindelse (SSL) och därmed är dina uppgifter alltid skyddade.

§4.3
Vid köp med Klarna – Info her

§5 Returnering

§5.1
Om du mot förväntan skulle returnera din vara, har du 30 dagars returrätt. Skicka din anmälan och returnering till oss så snart som möjligt här https://nimara.dk/pages/retur

Du står själv för fraktkostnaderna av paketet vid returnering. Det är du som ansvarar för kostnaderna om en skada skulle uppstå under transporten.

Kostnaden för att returnera med paketpost är 199 kr.- pr. låda. Ordern ska levereras tillbaka till vårt lager i samma emballage som vid mottagning. Om du inte hämtar i paketpost kostar det också 199 kr.- pr. låda.

Vissa varor kan inte returneras med vanlig paketpost och måste därför skickas med kurir. Detta gäller för alla produkter som är för stora eller för tunga för paketpost. Detta gäller bland annat matbord, dagbäddar, soffor och förvaringsmöbler.

Kostnaderna för returnering med ombud är 699 kr.- pr. Vara som ska returneras.

Om det mot förväntningarna skulle vara något fel på produkten eller finnas ett annat skäl till returnering och en avhämtning/ byte av varan med ombud är nödvändig, kommer varan att hämtas vid första huvudingången på gatuplan.

§5.2
Om du skulle ångra ditt köp har du även möjlighet att själv stå för returnering av ordern. Den ska returneras till vårt lager på följande adress:

Nimara.dk (Prime Trade ApS)

M. P. Allerups Vej 47b

5220 Odense SØ

Danmark

Vi mottar inte paket utan leverans eller paket skickade mot postförskott.

När du returnerar din order själv ska du bifoga din orderbekräftelse i försändelsen så att vi kan identifiera paketet vid mottagningen på vårt lager, samt för att säkra att paketet kan spåras.

§5.3
Ånger av en del av köpet
Om du har köpt flera varor hos oss har du möjligheten att skicka en eller flera varor i retur även om de är köpta under en enda order.

§5.4
Varans tillstånd när du skickar den i retur
Du är endast ansvarig för eventuella försämringar i produktens värde på grund av annan hantering än den som är nödvändig för att fastslå varans tillstånd, egenskaper och det sättet som den fungerar på. Du kan med andra ord prova på varan på samma sätt som om du hade provat den i en fysisk butik, men du får inte använda den för riktigt bruk.
Om varan har provats utöver vad som beskrivs ovan betraktar vi den som använd, vilket betyder att du vid ånger av köpet bara får en del eller inget av beloppet i retur beroende på varans handelsmässiga värde.

§5.5
Tillbakabetalning av inköpsbeloppet
Vid ånger av ditt köp återbetalas orderns pris till det betalkortet som användes vid beställningen.
Enligt §5.2 återbetalas inte kostnader som är knutna till frakten.

Vi kan undanhålla återbetalningen till dess att vi har mottagit ordern i retur såvida du tidigare har uppvisat dokumentation för att ha returnerat den.

Vi återbetalar alla betalningar som vi har erhållit från dig, inklusive leveranskostnader (det gäller dock inte extra leveranskostnader i de fall en annan leveransform har valts än den billigaste standardleveransformen som vi erbjuder), senast 14 dagar från den dag då vi har mottagit ditt meddelande om att du vill häva avtalet och varan har skickats tillbaka.

 

§6 Reklamation

Skulle du mot all förmodan ha klagomål på varor som du har mottagit ska du så snabbt som möjligt skapa en produktreklamationsbegäran här 

När du handlar hos oss som konsument har du 36 månaders reklamationsrätt. Det betyder att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller ett prisavdrag beroende på den konkreta situationen. Det är ett krav att skälet till reklamationen ska vara motiverad och att felen inte har uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller andra skadevållande beteenden.

Du ska reklamera så fort felen på varan har upptäckts. Vi förbehåller oss rätten till att värdera förfrågningar individuellt och nå ett beslut utifrån givet material.

Om reklamationen är befogad kommer vi att vidta åtgärd. Om åtgärden av felet inte önskas betraktas det som ett hävt köp och §5 om returrätt träder i kraft. Varan ska alltid skickas tillbaka i korrekt förpackning som vid mottagning.

Vi mottar varken paket utan leverans eller paket som har skickats pr. efterkrav.

Reklamationsrätten täcker inte synliga tryckmärken på vadderade möbler vid uppackning. Tryckmärken utjämnas efter 14 dagars användning och är därför inte reklamationsberättigade. När förpackningen bryts är det av yttersta vikt att man undgår att använda skarpa föremål som kan vara orsaken till skador på möbeln. Skärskador täcks inte av reklamationsrätten.

Vi levererar möbler framställda i bland annat velour, trä och naturläder. Med dessa material kan det förekomma färg- och nyansskillnader som är en del av varans visuella look och därför inte täcks av reklamationsrätten.

Dolda ytor på möbler kan ha ett annat utseende. Detta är inte en reklamationsfråga då det inte är synligt när möbeln är hopsatt.

Stolar kan endast reklameras om de vickar när man sitter på dem. Att dra åt skruvar är normalt underhåll och därför inte ett klagomål.

§7 Transportskador

Skulle du mot all förmodan motta en produkt med en transportskada ska du anmäla skadan inom 24 timmar från dess att du mottar leveransen. Anmäl en transportskada här

Du måske ALLTID spara paketet vid transportskador eller fel på produkten. 

Vid transportskador får du INTE kasta ut paketet. Det är viktigt att spara paketet om du önskar någon form av ersättning. Det erbjuds ingen ersättning om originalförpackningen är söndertagen eller utkastad.

§8 Produkter 
Nimara.se säljer produkter i eget varumärke samt externa varumärken. Alla produkterna lever upp till svensk lagstiftning. På Nimara.se uppdateras det regelbundet med nya produkter.

§9 Priser

§9.1
Priser på Nimara.se anges i SEK (och inkl. moms) Alla priser är dagspriser.

§9.2
Om ett pris är uppenbart fel och du rimligtvis borde har upptäckt detta krävs det inte av Nimara.se att leverera den gällande produkten till det felaktiga priset.

§9.3
Rabattkoder kan inte användas vid erbjudanden såsom öppningserbjudanden, tidsbegränsade erbjudanden eller erbjudanden i begränsat antal. Det är heller inte möjligt att kombinera med andra rabattkoder. 

§10 Cookies
På Nimara.se accepterar du att vi använder cookies. En cookie är en liten textfil som läggs in på din dator. En cookie avläser vad som sker under ditt besök på Nimara.se. Utöver detta kan den känna igen dig när du besöker oss nästa gång. I dagsläget kommer din dator att motta en cookie från alla hemsidor som du besöker, så oroa dig inte då det inte är ett virus eller ett program. Det är bara en liten datafil. 

§11 Överklagande
Om du vill klaga över ditt köp ska du rikta förfrågningar till vår kundtjänst här. Om vi misslyckas med att hitta en lösning kan du skicka ett klagomål till relevanta kommittéer inom området om villkoren för detta är uppfyllda.

Reklamationsnämnden

https://www.arn.se/

Om du är en konsument med bostad i ett annat EU-land än Sverige kan du klaga till EU-kommissionens online klagoportal här - http://ec.europa.eu/odr

Handelsvillkoren har senast uppdaterats 17.04.2023

Standardångerformulär

(Detta formulär fylls i och returneras enbart om ångerrätten görs gällande)

Till:

Nimara.se

M. P. Allerups Vej 47b

5220 Odense SØ

Danmark

Mejladress: formulär

 


Trustpilot